Upphandling lärplattform

Upphandlingsarbetet fortsätter – del 5

Denna gång ger vi er endast en kortare uppdatering av vårt arbete, vi berättar om vår process men inte om innehållet i vårt material.

Under december och januari månader har vi i styrgruppen arbetat intensivt med att sammanställa och skapa ett bra upphandlingsunderlag. Till vår hjälp har vi haft allt vårt förarbete (som du kan läsa mer om i de tidigare blogginläggen).

Vi har även haft möten med arbetsgruppen. Tanken var att det endast skulle vara ett möte, men pga av otydlig kallelse samt hög frånvaro av olika anledningar så blev det två möten. Men med facit i hand så blev det till och med bättre så här. Första mötet fokuserade vi på de pedagogiska delarna i upphandlingen där vi tillsammans viktade olika krav. Vid det andra mötet hade vi ett annat fokus där vi reflekterade kring underlaget ur ett vårdnadshavarperspektiv. Mötena gav båda två ytterligare kvalité till vårt upphandlingsunderlag.

Nästa steg i vår process är att presentera underlaget för våra politiker, i vår nämnds arbetsutskott. Här kommer beslut tas kring hur vi går vidare.

Fortsättning följer…

Ett litet förtydligande:
Arbetsgruppen: Representanter från alla förskole- och skolenheter samt förvaltning, med olika roller så som pedagogisk personal, administratörer, skolledare och vårdnadshavare.
Styrgruppen: Skolchef, IT-chef, enhetschef för upphandling, central IKT-pedagog och IKT-administratör samt representant från gymnasiet.

Kommentera